02.
   
   
 


Installations
Videos
Photographs
Sculptures
Drawings
Collages
Paintings
Performances
Public spaces
Sounds
Games
Writings
Multiples
21. | Propaganda / Multiple n.21
 
download PDF
  • 2017, VHS Cassettes, framing, 87 x 59,5 cm.
    Courtesy of the artist.
    Ed. of 25 + A.P.

''Displaced from their intended function, disused VHS tapes take on an almost organic quality, proliferating

across the exhibition wall like a relentless spread of living microorganisms, yet trapped within the confines of technological obsolescence.''


Silvia Cirelli, September 2023
 




Pour commander une édition :

Ceysson & Bénétière Galerie

ADN Galerie

BARO Galerie

 

« Propagande » est le multiple n.21.

Le multiple « Propagande », realisé en 2017, en édition limitée à 25 exemplaires seulement, est composé par d'alignements de cassettes VHS.

L'œuvre explore la relation entre la communication et la propagande, examinant l'évolution des techniques de communication de masse depuis l'utilisation généralisée de l'enregistrement vidéo. Elle observe les formes sociétales résultant de cette évolution et leur impact sur les individus.

Contrairement à la propagande traditionnelle, les œuvres cherchent à éloigner les spectateurs de l'effet hypnotique des images. Au lieu de cela, elles utilisent la rhétorique pour exposer les mécanismes internes de la propagande, privilégiant la précision formelle dans des compositions géométriques pour révéler les structures et les relations plutôt que d'induire des réponses émotionnelles par le biais de spectacles d'images habituels.


 

To order an edition:

Ceysson & Bénétière Gallery

ADN Gallery

BARO Gallery

 

"Propaganda" is the multiple n.21.

The multiple "Propaganda", created in 2017 and limited to only 25 editions, is composed by rows of VHS tapes.

The work explores the relationship between communication and propaganda, examining the evolution of mass communication techniques since the widespread use of video recording. It observes the societal forms resulting from this evolution and their impact on individuals.

Unlike traditional propaganda, the artworks aim to distance viewers from the hypnotic effect of images. Instead, they employ rhetoric to expose the inner workings of propaganda, opting for formal precision in geometric compositions to reveal structures and relations rather than eliciting emotional responses from habitual image spectacles.