02.
   
   
 


Installations
Videos
Photographs
Sculptures
Drawings
Collages
Paintings
Performances
Public spaces
Sounds
Games
Writings
Multiples
13. | Without History / Multiple n.13
 
download PDF
  • 2012, Book Sans Histoire A5, Cup and Ball Game.
    Courtesy of the artist.
    Ed. of 25 + 1 A.P.

'' By treating history as a game, the piece encourages reflection on the individual's role, freedom, and the quest for a space within history to inscribe one's story. ''


Studio Fatmi, July 2012
 




Pour commander une édition :

Ceysson & Bénétière Gallery

ADN Gallery

 

« Without History » est le multiple n.13.

Le multiple « Without History », réalisé en 2012, en édition limitée à 25 exemplaires seulement, est composé par une tige en bois de bilboquet reliée par une cordelette à un livre à couverture noire, percé de part en part, et affichant un titre en lettres capitales blanches : "HISTOIRE".

mounir fatmi explore la relation entre l'histoire, l'action humaine et l'action individuelle, à l'aide de références historiques. La pièce remet en question les représentations conventionnelles et juxtapose le pouvoir de l’histoire au caractère ludique des stratégies à court terme.

En traitant l'histoire comme un jeu, l'œuvre invite à la réflexion sur le rôle de l'individu, sa liberté et la recherche d'un espace dans l'histoire pour inscrire son histoire. Il reflète la vaine poursuite de la victoire et d’un but face à la nature imprévisible et sans but de l’existence.


 

To order an edition:

Ceysson & Bénétière Gallery

ADN Gallery

 

"Without History" is the multiple n.13.

The multiple "Without History", made in 2012, and limited to only 25 editions, is composed by a wooden stick of a cup-and-ball game attached by a string to a book with a black cover and a hole pierced through it, exhibiting a title in white capital letters: “HISTOIRE”.

mounir fatmi explores the relationship between history, human action, and individual agency, employing historical references. The artwork challenges conventional representations, contrasting the power of history with the playfulness of short-term strategies.

By treating history as a game, the piece encourages reflection on the individual's role, freedom, and the quest for a space within history to inscribe one's story. It contemplates the futile pursuit of victory and purpose in the face of the unpredictable and purposeless nature of existence.